In de huidige hoogconjunctuur worden mensen steeds zelfbewuster, hebben meer opties en maken meer en meer hun eigen keuze. Hoe zorg je er nu voor dat mensen voor jouw organisatie kiezen?
Meer salaris? Meer vrije tijd? Mooiere auto? Is meer of mooier de oplossing? Meer en mooier is niet goed genoeg.
De huidige mens vindt welbevinden, ergens bij horen, jezelf kunnen zijn veel belangrijker dan 100 euro meer of minder. Maar hoe zorg je ervoor dat je ze vooraf kunt overtuigen dat ze dit bij jou vinden? Mooie PR praatjes? Veel aandacht? Of is er een andere, eenvoudige en effectieve manier?
Stel je analyseert voor je belangrijkste functies op een objectieve manier welk type mens je daarvoor nodig hebt. Dan heb je een nulmeting van de ideale persoon. Wanneer je vervolgens met dezelfde methodiek een objectieve analyse maakt van je kandidaten sla je twee vliegen in een klap. Je kunt vooraf objectief analyseren wie waar het beste tot zijn/haar recht komt èn je bent in staat, zonder veel blabla, aan te tonen dat een persoon uitstekend past bij een bepaalde functie. Dat geeft de persoon in kwestie vertrouwen in jouw aanpak èn in zijn/haar slagingskans. Ervaring leert dat kandidaten hierdoor een voorkeur krijgen voor jouw organisatie.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Comments