Het tekort aan arbeidskrachten wordt met de dag groter. Bedrijven die goed zijn voor bijna 13 procent van de Nederlandse economie worden belemmerd in hun groei omdat er onvoldoende personeel is om aan de vraag te voldoen.
Door de aantrekkende economie zal het aantal moeilijk vervulbare vacatures toenemen.
Hierdoor wordt het nog belangrijker als bedrijf om aantrekkelijk te zijn voor nieuwe werknemers en er voor te zorgen dat degene die bij u werken datgene doen waar ze goed in zijn en zich daarbij gelukkig voelen.
Hoe zorgt u ervoor dat uw organisatie de juiste aantrekkingskracht heeft?
Als mensen op zoek gaan naar een nieuwe werkomgeving of aan het begin staan van een carrière willen ze werk waarin ze succesvol kunnen zijn. Het is dus belangrijk om hen vooraf inzicht te geven in hun slagingskans.
Daarbij is het van belang dat dit inzicht geven objectief gebeurt, dat de potentiële werkgever niet “verkocht” wordt aan de kandidaat en andersom. Het gebeurt maar al te vaak dat een nieuwe werknemer aan de slag gaat, daarna verbaasd om zich heen kijkt en zich afvraagt waar de organisatie is die hem is beloofd.
Voor bestaande medewerkers geldt eigenlijk hetzelfde. De nieuwe functie waar hij/zij in begint brengt toch niet datgene wat men er van verwacht of wat hen verteld is.
Werkgevers die in staat zijn een reëel inzicht te geven in de slagingskans, een objectieve risicoanalyse te maken, krijgen een serieuzere uitstraling en een grotere aantrekkingskracht voor nieuwe én bestaande werknemers.
Bron:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1751855/werknemers-zijn-op
Comments